Walka z konkurencyjnymi rywalami

Zachowanie konkurencyjności firmy jest dzisiaj bardzo ważne i większość przedsiębiorstw stara się dzisiaj bardzo dokładnie rewidować nie tylko swoje aktualne inwestycje i działania biznesowe, ale także strategie rozwoju i plany na przyszłość. Wielu firmom w ostatnim czasie zabrakło perspektywicznego spojrzenia na sytuację rynkową i poniosły one widowiskowe klęski – niejednokrotnie osiągając bankructwo w momencie, w którym najmniej się tego spodziewano. Dzisiaj zdecydowana większość firm staraj się spojrzeć chłodno na swoje wydatki, co sprzyja zarzucaniu kosztownych kampanii marketingowych w telewizji i prasie. Dziś daje to wielkie możliwości przede wszystkim marketingowi internetowemu i zdecydowanie przybywa najróżniejszych firm zajmujących się bardzo profesjonalnym pozycjonowaniem stron www i tworzeniem kampanii wizerunkowych w sieci. Przeniesienie sprawdzonych nawet form reklamy z prasy lub telewizji do Internetu przez wiele lat przynosiło oczekiwane rezultaty, ale dzisiaj to właśnie pozycjonowanie stron internetowych oraz ich optymalizowanie czy wykorzystywanie portali społecznościowych do tzw. marketingu szeptanego stanowi przyszłość marketingu. Z jednej strony są to narzędzia o wiele skuteczniejsze niż zwykłe bannery osadzone w popularnych witrynach, a z drugiej zaś są one także tańsze.