Dzisiaj wykorzystanie Internautów, których na świecie od dawna jest ponad miliard, to podstawa skutecznego budowania kampanii wizerunkowej zarówno osób prywatnych, jak gwiazdy muzyki i telewizji, jak i wielkich globalnych korporacji. Bez dwóch zdań wykorzystywanie pozycjonowania i optymalizowania stron internetowych, marketingu szeptanego a nawet zakupów grupowych do tego, by wypromować w krótkim czasie konkretny przekaz o swoim produkcie czy marce, to dzisiaj podstawa nowoczesnego marketingu. Oczywiście dla wielkich korporacji wydatki na reklamę w telewizji nigdy nie będą tak wielkim odpływem gotówki, aby z niej rezygnować, dlatego w tych globalnych markach pozycjonowanie stron internetowych jest jedynie fundamentem, na którym prowadzi się stronę. Dodatkowo wielkie marki nie muszą wydawać szczególnie dużo pieniędzy na pozycjonowanie swojej strony www, albowiem z naturalnych względów obecności znaków towarowych i informacji handlowych o swoich produktach dana witryna będzie wyświetlana najwyżej w wynikach wyszukiwania słów kluczowych z nazwą producenta. Ale poprzez pozycjonowanie nawet taka rozpoznawalna na całym świecie marka jest w stanie odpowiednio zająć pozycję w wynikach wyszukiwania innych słów kluczowych. Dzięki temu szansa na pozyskanie dodatkowych setek klientów mocno rośnie.