Tysiące klientów w sieci

Kilkaset tysięcy osób czytających jednocześnie tę samą informację o promocji w salonie fryzjerskim czy motoryzacyjnych to bez wątpienia wielki biznesowy kapitał, który zmarnować jest trudno. Ale oczywistym jest, że dotarcie ze swoją handlową informacją jednocześnie do tak szerokiej grupy osób jest praktycznie niewykonalne przy zastosowaniu klasycznych metod promocji i reklamy. Zdecydowana większość firm stara się więc trafić do widzów telewizji albo czytelników prasy. Tym czasem od kiedy Internet zaczął rozdawać swoje karty szanse na przedostanie się do setek tysięcy osób wykorzystując te metody promocji jest bardzo mało prawdopodobne. Zupełnie inaczej ma się jednak rzecz w Internecie, gdzie marketing zyskuje wiele dodatkowych informacji, których nie może reklamodawcom przekazać ani dział marketingowy telewizji ani prasy. Sieć zbiera bardzo dokładne informacje na temat profilu demograficznego użytkowników na danym adresie www co pozwala na dokładne określenie, kto i dlaczego trafia na daną stronę. Dzięki narzędziom optymalizacyjnym można także błyskawicznie określić, które elementy witryny przyciągają największe zainteresowanie użytkowników a z których podstron wszyscy uciekają w pośpiechu.