Na rynku lokalnym wyjątkowo ważne staje się pozyskiwanie nowych klientów. Tam, gdzie działalność adresowana jest do stosunkowo wąskiej grupy odbiorców najbardziej sprawdza się reklama w regionie. Ale nawet regionalne tytuły wydawnicze i radiostacje potrafią bardzo sporo ściągać nawet od małego przedsiębiorcy pragnącego zareklamować swoje usługi. Dla wszystkich tego typu firm kluczowe wydaje się być dzisiaj docieranie do klientów za pośrednictwem Internetu. Bez wątpienia ogromna liczba użytkowników trafi na dobrze pozycjonowaną stronę myjni samochodowej czy salonu fryzjerskiego w swojej okolicy, jeśli tylko wpisze w wyszukiwarkę internetową odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki temu zareklamowanie swojego biznesu przed szerokimi odbiorcami staje się wyjątkowo proste i dodatkowo tanie. Pozycjonowanie strony w Internecie powinno być prowadzone dość regularnie, aby zanotować odpowiedni skok w liczbie odsłon. Ale jeśli już raz uda się odpowiednio umieścić swoją witrynę wysoko w wynikach wyszukiwania – utrzymanie tej pozycji trudne nie jest. Dzisiaj dla małych i początkujących firm korzystanie z dobrodziejstwa marketingu internetowego to podstawa. Pozwala to na zachowanie względnej konkurencyjności przy jednoczesnym oszczędzaniu pieniędzy, gdyż reklama w sieci jest dużo tańsza i przez to opłacalna.