Pozycja strony w sieci

Dla większości osób zaangażowanych w prowadzenie marketingu jakiejś firmy bardzo ważne jest utrzymanie odpowiedniej pozycji strony w sieci. To w Internecie wielu ludzi szykujących się do zakupu – czasami bardzo dużego – szuka informacji o potencjalnych markach, rekomendowanych firmach czy podwykonawcach. Wszystko to sprawia, że nieposiadanie strony internetowej albo posiadanie strony, która nie jest wyświetlana na pierwszych kilkunastu stronach wyników wyszukiwarek internetowych to wielka wpadka. Tylko lokalni klienci mogą inaczej niż Internetem dowiedzieć się o jakiejś firmie, więc pozycjonowanie strony internetowej firmy tak, by była dostatecznie widoczna w wynikach wyszukiwania to jedno z podstawowych zadań przeciętnego człowieka zaangażowanego w marketing internetowy. Wykorzystywanie swoich umiejętności do samego pozycjonowania to jednak strata czasu, gdyż analityka internetowa doskonale podpowiada swoimi statystykami, gdzie na stronie są największe luki zniechęcające do dalszego interesowania się treścią, a gdzie strona posiada wielki potencjał i można go jeszcze rozbudować. Zdecydowanie nie trudno wyobrazić sobie dzisiaj, że samo pozycjonowanie witryny będącej bardzo słabą może jej tylko zaszkodzić – dlatego w parze z tym procesem powinno iść jednoczesne optymalizowanie całej strony.