W świecie wirtualnym znajdują się setki stron internetowych dotyczących jednej tematyki. Może wydawać się trudne doprowadzenie do tego, by konkretna strona internetowa stała się popularna i często odwiedzana przez internautów. Ale tak jest tylko teoretycznie. W praktyce wyszukiwarki internetowe mogą bez większych problemów wskazywać daną witrynę www na jednej z czołowych pozycji. Wystarczy jedynie zastosować odpowiednie techniki zaliczające się do dziedziny SEO. A jest to tak zwane pozycjonowanie oraz optymalizacja stron internetowych. Na czym polegają te techniki? Optymalizacja to różnego rodzaju czynności, które dotyczą struktury i budowy strony www, którą chcemy wypromować. Tym sposobem mamy wpływ na to, jak wyglądają wszelkie nagłówki, menu, wyodrębnione słowa klucze, tagi czy nawet elementy graficzne. Pozycjonowanie natomiast, zwane inaczej katalogowaniem, korzysta z tak zwanych katalogów stron internetowych, w których umieszcza się linki do danej witryny www. Obok linku musi znajdować się krótki opis dotyczący tego, co znajduje się w treści strony internetowej, o której jest mowa. Należy pamiętać o tym, że najlepsze efekty daje równoczesne połączenie optymalizacji z pozycjonowaniem strony.