Ogromna większość współczesnych firm szuka sposobu na ograniczenie swoich wydatków i wydaje się, że absolutnie idealnym rozwiązaniem może być przeniesienie interesu do sieci. Coraz więcej firm nie tylko szuka alternatywy dla rozwoju w sieci – niektóre z aktualnych przedsiębiorstw zakładane są, planowane i realizowane wyłącznie w założeniu sieciowym a rozliczne sklepy i apteki internetowe są dokładnym przykładem tego, że na ograniczeniu wydatków na sklepy i punkty handlowe oraz kilkunastu pracowników można się bardzo dobrze wzbogacić. Ale Internet to przede wszystkim niesamowita konkurencja – skoro każda firma może pozycjonować swoją firmową stronę i w ten sposób przykuwać uwagę tysięcy nowych potencjalnych klientów, to każda firma musi uważać, by nie stracić klientów na rzecz kogoś, kto zaoferuje to samo lepiej lub taniej. A ponieważ użytkownicy Internetu potrafią dzisiaj po kilku sekundach ocenić wartość merytoryczną strony, samo już pozycjonowanie nie wystarczy do odniesienia poważnego sukcesu finansowego. Najważniejsze w tym kontekście nie jest pozyskanie nowych użytkowników, którzy dzięki pozycjonowaniu mogą wejść na dany adres i pozostać na nim kilka krótkich sekund. Chodzi właśnie o to, aby użytkownik taki nie uciekał za szybko ze strony, ale zapoznał się odpowiednio długo z całą ofertą.