Produkowanie idealnych stron internetowych nie jest wcale takie trudne, ale dzisiaj bardzo wiele rzeczy po prostu jest kopiowanych, podczas gdy wymyślenie czegoś oryginalnego w tematyce internetowej reklamy i promocji jest niebywale trudne. Przez zdecydowaną większość czasu przedsiębiorcy oraz firmy planujące aktywne wykorzystywanie Internetu do własnych celów promocyjnych opierały się na tworzeniu nowoczesnych stron www, które przez pozycjonowanie będą regularnie odwiedzane przez tysiące a może nawet dziesiątki tysięcy najróżniejszych użytkowników z całego świata. Dzięki temu dzisiaj strony internetowe są nie tylko doskonale pozycjonowane, ale przede wszystkim optymalizowane, dzięki czemu nie tylko znajdują się wysoko wśród wyników wyszukiwania poszczególnych słów kluczowych, ale także same w sobie prezentują sporą wartość informacyjną i merytoryczną dla danego użytkownika. Dzięki zastosowaniu wyszukiwarek internetowych wielu ludzi dzisiaj wyszukuje informacji o konkretnych usługach i produktach w swoim regionie. To sprawia, że pozycjonowanie pomimo zmieniających się możliwości internetowego marketingu wciąż robi sporą różnicę. Mimo obecności marketingu szeptanego, pomimo dostępności zakupów grupowych – wciąż mało co sprawdza się tak skutecznie jak pozycjonowanie w połączeniu z optymalizowaniem.