Opinie na temat marketingu internetowego są bardzo różne. Jedni cieszą się, że ogromna część działalności promocyjnej przerzuciła się w wirtualny świat, inni natomiast nie są zadowoleni z takiego nowoczesnego nurtu. Trzeba jednak przyznać, że niezależnie od osobistej opinii, marketing internetowy staje się podstawą promocji nowych firm, dlatego każdy nowy przedsiębiorca powinien się nastawić na takie działania. Ogromną pomocą w promocji nowych stron internetowych jest odpowiednie pozycjonowanie słów kluczowych. Zależnie od budżetu, z tym tematem można poradzić sobie samemu, albo zlecić to gronu profesjonalistów. Występuje coraz więcej firm zajmujących się tylko świadczeniem tej konkretnej usługi, przez co są wysoce wyspecjalizowani. Jednak nawet, jeśli decydujemy się na zlecenie pozycjonowania, sami bardzo musimy uważać na odpowiedni dobór słów kluczowych. Specjaliści wiedzą, jakie słowa dobrać, ale patrzą także na swój własny zysk, co jest całkiem oczywiste. Przez to właśnie dobierają słowa kluczowe tak, by to im dobrze się pracowało, niekoniecznie zwracając uwagę na częstotliwość występowania takich fraz w wyszukiwarkach internetowych. Dlatego każdy zleceniodawca powinien najpierw sam zastanowić się, jakie frazy dokładnie wiążą się z jego produktem, a co jeszcze ważniejsze, co najczęściej ludzie wpisują w wyszukiwarkę. W ten sposób ma szansę osiągnąć sukces.