Trochę historii pozycjonowania

Wszystko ewoluuje. Niegdyś pozycjonowanie stron było łatwe. Wystarczyło wprowadzić odpowiednie słowa kluczowe dla danej strony i znajdowała się ona wśród najlepszych wyników. Jednak z czasem stało się to niewystarczające. A to głownie ze względu na fakt ciągłego rozwoju internetu. Coraz więcej osób zaczęło zakładać strony. Prowadzić firmy oparte o szereg działań związanych z promocją i swoim istnieniem w sieci. Dlatego także pozycjonowanie stron musiało ulec zmianom. Wyszukiwarki nie mogły opierać się tylko i wyłącznie na tym, aby określać stronę po słowach kluczowych. Powstały roboty indeksujące, których zadaniem było klasyfikowanie stron nie tylko po słowach kluczowych zawartych w nagłówku lub opisie, ale także treści. Istotnym elementem stały się linki polecające oraz ich różnorodność. Zatem nie wystarcza już samotny byt wokół własnej strony. Bez udziału w grupach społecznościowych i poleceniom ze strony innych w sieci przestaje się istnieć. Pozycjonowanie stało się jedną z dziedzin marketingu internetowego. Wymaga także ciągłego poszerzania wiedzy, gdyż algorytmy wyszukiwarek ulegają zmianą, aby dostosować się do potrzeb rosnącego rynku internetowego. Jest to branża w dziedzinie marketingu, która ciągle się rozwija i będzie nadal ewoluować. Jednak staje się niezbędna, jeżeli ktoś pragnie odnieść sukces.