Rozważania o ważności mata tagów w całym procesie pozycjonowania przechodzą już do historii. Pseudo pozycjonerzy i niby pozycjonerzy ciągle jednak myślą, że magiczne słowa w postaci tagów oddzielonych przecinkiem pozwolą danej stronie www osiągnąć fenomenalną pozycję w wyszukiwarce. Jeszcze kilka lat temu przywiązywana dużą uwagę do doboru mata tagów na każdej podstronie serwisu internetowego. Dobór meta tagów czasem przyćmiewał tworzenie naprawdę wartościowego tekstu w widocznej treści strony, a nie tylko, jak meta Tag, w jej ukrytych opisach. Warto pamiętać, że mata Tag, który nie jest atrakcyjny przez wyszukiwarkę Google może nadal być kluczowy dla innych wyszukiwarek typu Wirtualną Polskę, Onet.pl, Interia, Yahoo czy NetSprint. Nadal ważny jest meta tag w tytule i opisie strony. Dobre mata tagi wpływają na poprawę klikalność zaakceptowanych już przez roboty Google wyników wyszukania strony. Tworząc stronę internetową nie wpisujmy meta tagów gdzie popadnie. Taki atak tagów nic nie daje. Opis strony niech pozostanie opisem, ciekawym, krótkim i konkretnym. W treści witryny na stronę nie przesadzajmy też z użyciem słów do pozycjonowania w takich samych formach, odmianach, przypadkach. Używajmy synonimów i innych zamienników, to zwiększa szansę odszukania strony czyli podniesienia jej pozycji w wyszukiwarce.