Na pozycję strony internetowej składa się wiele czynników. To przede wszystkim wartość treści zawartych pod daną domeną, ale także zainteresowania ludzi tymi konkretnymi tematami. Ogromnie ważne są też podejmowane działania, które prowadzą do zdobycia jednego celu – pierwszej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Jedną z najbardziej popularnych i znanych metod, którymi posługuje się ówczesna promocja stron internetowych, jest oczywiście pozycjonowanie konkretnych słów, czy fraz. Zwykle jednak tym tematem zajmują się profesjonaliści, zrzeszeni w działalnościach pomagających wypromować dane marki. Są także sposoby, które sprawdzają się zarówno za pomocą drogich nam agencji reklamowych, ale także w naszych rękach. Takim narzędziem na pewno jest linkowanie. To skuteczny sposób na zadzierzgnięcie stałych więzi z innymi uczestnikami danego rynku, ponieważ jedną z dziedzin opartych na tym sposobie, jest wymiana linkami. Dosyć pracochłonnym, aczkolwiek wartościowym sposobem jest także umieszczanie swoich treści, wraz z odnośnikiem do strony internetowej na innych domenach. W taki sposób sami linkujemy, ale także zdobywamy nowych klientów. Są jednak pewne pułapki, których musimy się wystrzegać, chociażby takie praktyki jak linkfarm, czy linkspam. Ostrożność i wiedza, jak się okazuje, są kluczem do sukcesu.