Kolejna z możliwości reklamy

Pozycjonowanie stron jest jedna z form reklamy w internecie. Większość ludzi szukając interesujących ich przedmiotów, usług czy informacji korzysta z wyszukiwarek internetowych. Ich funkcje w pozycjonowaniu stron nie są do końca znane wszystkim. Ale z pewnością ważne dla robotów indeksujących są określone słowa kluczowe znajdujące się na stronie i odpowiadające danej kategorii branżowej, których używają internauci w celu namierzenia interesujących ich materiałów. Poza tym, także linki polecające oraz kilka innych rzeczy, jak odpowiednia budowa kodu HTML. Można umieścić stronę w internecie, ale nie jest to już sukcesem. Liczy się to, czy ktoś ją odwiedzi, a zatem jej pozycja w wyszukiwarkach takich, jak na przykład Google. Zatem zajmowanie jednego z pierwszych miejsc w tego typu narzędziach stanowi swoistą reklamę dla witryny. Pozycjonować stronę można samemu. Jest to czasochłonne i wymaga znajomości rynku oraz nieustającego aktualizowania strony, co pozwala na to, że roboty indeksujące są zmuszone na nią powracać. Można w tym celu również skorzystać z firm zawodowo zajmujących się pozycjonowaniem stron w internecie, którzy na bieżąco starają się śledzić zmieniające algorytmy właścicieli wyszukiwarek. Należy pamiętać o tym, że strona może być niezauważona, jeżeli nie zajmie odpowiedniej pozycji w hierarchii.