Aby strona www mogła być popularna i często odwiedzana przez internautów, potrzebuje odpowiednich zabiegów promujących ją w sieci. Czynności wchodzące do tego zakresu to tak zwane SEO, czyli optymalizacja oraz pozycjonowanie stron internetowych. Proces ten przebiegać może na dwóch płaszczyznach. Jedną z nich są różnego rodzaju zabiegi prowadzone na samej stronie, szczególnie na jej strukturze oraz budowie. Tutaj liczy się na przykład dobór nagłówków, tagów, wyodrębnionych trafnych słów kluczy, odpowiednio ułożone elementy graficzne znajdujące się na stronie czy struktura menu. Właściwie dobrane i przygotowane powyższe elementy sprawią, że strona będzie lepiej widoczna dla wyszukiwarek, zwłaszcza po wpisaniu odpowiednich słów kluczy. To wszystko wchodzi w zakres optymalizacji. Pozycjonowanie natomiast korzysta z zewnętrznych wirtualnych katalogów stron internetowych. Z tego też powodu inna nazwa pozycjonowania to katalogowanie. Takie katalogi podzielone są na kategorie tematyczne i do odpowiednich z nich dodaje się linki odnoszące się do danej strony www. Przy tym linku należy umieścić krótki opis zawartości tej witryny, pamiętając przy tym, że za każdym razem musi on być niepowtarzalny.
Skuteczne techniki SEO

