W sieci znajduje się ogrom różnorodnych stron internetowych. Niektóre z nich są bardzo amatorskie, nieskomplikowane, podczas gdy inne mają zaawansowane treści, strukturę czy są trafnie wykonaną wizytówką konkretnej firmy. Jeśli więc zależy nam na tym, by prowadzona przez nas strona nie zaginęła niezauważona wśród setek innych, musimy zadbać o odpowiednią jej promocję w sieci, co odbywa się przy wykorzystaniu różnych technik nazywanych wspólnym mianem SEO. W zakres ten wchodzą dwie specyficzne techniki. Jedna z nich polega na odpowiednim doborze nawet najbardziej szczegółowych elementów budowy strony www, i jest to optymalizacja. Drugi filar takiej promocji to pozycjonowanie strony internetowej, które nazywa się powszechnie także katalogowaniem. Tutaj potrzebne są katalogi stron www, a w zasadzie jak największa ich ilość. W takich katalogach – w odpowiednich kategoriach tematycznych – umieszcza się linki, które prowadzą do naszej strony www. Jednak wykorzystanie jedynie kilku takich katalogów raczej nie przyniesie spodziewanego efektu. Najlepiej jest łączyć wszystkie możliwe techniki SEO, a niektóre z nich, takie jak katalogowanie, należy regularnie powtarzać dla uzyskania zamierzonych celów.
Promowanie strony internetowej

