Dla nowoczesnego marketingu wykorzystywanie Internetu to coś całkowicie naturalnego i w zasadzie trudno wyobrazić sobie w ogóle istnienie wielu kampanii reklamowych bez udziału Internetu. Dzisiaj w sieci regularnie spotyka się ponad miliard ludzi, z których spora część jest bardzo aktywna, działa w wielu językach i potrafi skutecznie wykorzystywać Internet do pozyskiwania wiedzy oraz wykorzystywania kontaktów. W tym świecie odpowiednio pozycjonowana strona internetowa firmy jest w stanie zdziałać dla przedsiębiorstwa cuda. Odpowiednie pozycjonowanie witryny to tylko wierzchołek góry lodowej, jaką jest internetowy marketing i jest to jedno z pierwszych działań, które nastąpiło dość naturalnie po upowszechnieniu się wyszukiwarek internetowych jako podstawowej strony startowej dla wielu użytkowników. Przy tysiącach stron www w danym języku, dotykających tego samego tematu, znalezienie właściwej jest niesamowicie trudne – stąd wyszukiwarki internetowe o najskuteczniejszym algorytmie przeszukiwania sieci odniosły niesamowity sukces i co sekundę odnotowują setki tysięcy zapytań. Dzięki pozycjonowaniu strona danej firmy może znaleźć się o wiele wyżej w sugerowanych przez wyszukiwarkę adresach, co daje firmie niemałą przewagę nad konkurencją. Dziś jest to tylko podstawa, na której buduje się wizerunek firmy.
Kształt nowoczesnego marketingu

