Dzisiaj walka na rynku marketingowym jest bardzo ostra, ale nie każdego stać na to, aby w niej skutecznie pozostać. Szczególnie od kiedy na świecie panuje totalny finansowy chaos a kolejne giełdy załamują się pod wpływem recesji, sprawdzanie swoich wydatków i ich ponowne planowanie na przyszłość staje się kluczem w długofalowym zarządzaniu spółką. Dzięki powstaniu i popularyzacji Internetu nie tylko wiele firm, jak apteki, przeniosło się całkowicie do wirtualnej rzeczywistości – także reklama i marketing mocno zaczęły korzystać z możliwości oferowanych przez globalną sieć. Pozycjonowanie strony internetowej firmy tak, by ta jak najlepiej wypadała w wynikach wyszukiwania konkretnych słów kluczowych jest zadaniem wyjątkowo ważnym i po dziś dzień nawet mały osiedlowy sklep, salon fryzjerski albo myjnia samochodowa może wykorzystać pozycjonowanie strony internetowej do odniesienia sukcesu marketingowego. Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwaniu konkretnych słów kluczowych możliwe jest przyciągnięcie na swój adres www nawet kilkuset nowych użytkowników, z których spora część to potencjalni klienci. Zrezygnowanie z pozycjonowania nie jest działaniem rozsądnym, ponieważ dzisiaj jest to proces wyjątkowo tani i skuteczny. Dlatego zarzucenie tej koncepcji daje wolną rękę konkurentom do budowania przewagi.
Analizowanie swoich wydatków

