Aktualnie większość konsumentów podejmuje swoje decyzje po dłuższej niż wcześniej analizie. Coraz popularniejsze staje się zasięganie opinii Internetu w celu sprawdzenia i porównania różnych ofert i konkurencyjnych firm, komentarzy na temat ich działania. To natomiast sprawia tyle samo problemu firmom, co daje im pola do popisu. Dzięki wykorzystaniu wszystkich znanych współcześnie narzędzi promocji sieciowej można bardzo skutecznie zyskać klientów poprzez Internet – bez sprzedawców, bez płacenia za wynajem lokali we wszystkich większych miastach, bez opłat za magazynowanie i transport produktów. Aktualnie więc Internet staje się coraz ważniejszy dla zarządzania firmą i ograniczania wydatków na reklamę a razem z tym rośnie zapotrzebowanie na usługi typu pozycjonowanie i optymalizowanie strony www firmy. Nikogo nie dziwi dzisiaj pęd do przewodzenia w stawce adresów polecanych przez wyszukiwarkę internetową, więc pozycjonowanie ma głębokie zastosowanie w handlu i promocji. Jest to jednak broń, która ma tak wiele lat, że absolutnie wszyscy konkurenci nauczyli się bardzo skutecznie pozycjonować własne witryny i usprawniać je pod kątem tak wizualnym jak i technicznym. Marketing musi być więc zakrojony na zdecydowanie szerszą skalę, jeśli ma przynieść rezultat w świecie bardzo sprytnych użytkowników.
Wirtualny wizerunek firm

