Najbardziej popularną wyszukiwarką w Polsce jest Google. To ono zdominowało internet i to na nim opiera się niemal każdy użytkownik internetu. Google obecnie to już nie tylko wyszukiwarka, która wyświetla strony tematyczne wskazane na określone hasła, ale także bardzo rozbudowane narzędzie do reklamy internetowej. Google AdWords to reklama strony internetowej pojawiająca się obok wyników wyszukania na określoną frazę. To właściciel strony określa treść reklamy czyli dobór w niej słów. Reklama ta współgra z hasłami, które wpisał w wyszukiwarkę użytkownik. Oznacza to, że Google AdWords daje stuprocentową możliwość zareklamowania się w obrębie tematy poszukiwanego przez internautę. Google AdSense to z kolei możliwość zamieszczenia reklamy Google AdWords na innych stronach internetowych, którym Google płaci za liczbę reklam lub kliknięć w dany link, reklamę. Na stronach internatowych Google znajdują się kompleksowe informacje jak samodzielnie tworzyć reklamy Google AdSense i Google AdWords wraz z gotowymi opisami poszczególnych etapów tworzenia tych reklam. Co ważne – przygotowując się do reklamy w wyszukiwarce Google należy ustalić planowane wydatki finansowe na reklamę w internecie, by od razu posiadać wiedzą, na jak dużą skalę reklama w Google ma się odbyć. Reklamy w Google charakteryzują się tym, iż trafiają do osób, które poszukują stron wpisując w wyszukiwarkę określone hasła, które związane są z treściami reklam Google AdSense lub Google AdWords.
Reklamy z pomocą wyszukiwarki Google

